סטאר סינגולריטי (Star Singularity) הוא משחק עולם פתוח המתרחש בחלל. כדי ליצור תוכן רב עם צוות קטן אנחנו משתמשים ביצירת תוכן פרוסדוראלי (המחשב יוצר את התוכן לפי כללים מוגדרים מראש). יצירת תוכן פרוסדוראלי זה דבר די נפוץ במשחקים אבל במשחק שלנו לקחנו את זה צעד אחד קדימה והמחשב יוצר לנו חלליות אויב עם יכולות שונות וגם את ה-AI (המוח) ששולט בהם בצורה אוטומטית. בגלל שהחלליות שונות משמעותית ביכולות שלהן צריך למצוא “מוח” מתאים שישלוט בחללית בצורה טובה. למשל חללית עם לייזר צריכה להתקרב להאויב ולעומת זאת חללית עם מקלעים צריכה לשמור על מרחק מסוים.
לפני שאנחנו מסבירים איך אנחנו מוצאים את המוחות נסביר מהוא המוח. המוח הוא (artificial neural network) אוסף כללים שמקשרים בין הקלטים (מרחק מאויב, זוית אל האויב…) והפלטים (איזה מנוע להפעיל, באיזה נשק לירות). את כללים האלה מגדירים אוסף מספרים. כדי למצוא מוח מתאים לחללית מסוימת אנחנו מגרילים מספר מוחות באופן אקראי ובודקים איזה מהם טובים. הבדיקה נעשת ע”י הרצה של החללית עם המוח הנבדק נגד מספר חלליות ידעות מראש ומתן ציון למוח בהתאם למידת ההצלחה. מהמוחות הטובים אנו יוצרים את הדור הבא שהוא שינוי קטן של המוחות הטובים. תהליך זה חוזר מספר פעמים עד שנימצא מוח מספיק טוב.